Det händer en del!

Det händer en del just nu, men tyvärr inte så mycket på scrappfronten. Just nu jobbar jag som förskollärare fast jag är grundskollärare i botten. Känner att jag trivs jätte bra med att jobba med de små barnen. Men i kommunen har man bestämt att man kan inte få en fasttjänst som förskollärare om man är grundskollärare, fast en del chefer i kommunen bryr sig inte om det. men jag blev trött på att höra detta hela tiden så jag kollade upp vad jag behövde läsa för att få examen mot förskolan också. Då var det en kurs på distans i 1 år som man behövde läsa men jag hade missat anmälningstiden. Men jag chansade och efteranmälde mig och kom in. Så på torsdag nästa vecka skall jag in för första gången av sex gånger som vi har på skolan. Samtidigt skall jag läsa en kurs om photoshop också på högskola, den är också på distans. Får se vad jag orkar med nu under våren.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken snygg blogg du har! ♥

Postat av: Emma

Hej Lotta!
Vad kul med högskolestudierna....det var faktiskt inte mycket som du behövde läsa in....egentligen.. fast sen samtidigt så förstår jag det inte riktigt... för skillnanden mellan din och min utb. är att jag har haft 1 vecka praktik på förskolan. Hrm....jag menar....hallå....du har ju jobbat inom förskolan hur länge som helst...jaja... Är det Malmö Högskola du kommer läsa på?

Kram Emma

2008-01-23 @ 23:03:54
URL: http://emisen.blogspot.com
Postat av: Maria

ibland förstår man inte dessa politiker .-)).

Är lite avis på din PS kurs. Anmälde mig också men hoppade av. Har så mycket annat i vår så det får bli till hösten men den skall vara toppenbra!

Jag får väl njuta av alla era redigerade alster på bloggarna överallt istället :-).

Kram Maria

2008-01-24 @ 13:33:15
URL: http://alstorp.blogg.se
Postat av: Marie

Men! Hur sjukt är inte det!! Låter helt befängt att du inte kan få tillsvidareanställning efter så lång tid inom förskolan. Pedagogiken och metodiken kan inte skilja sig så mycket mellan "tidigarelärare" och förskola. Du kommer få en megalång utbildning för att verka som förskollärare, Trelles mest välutbildade!
Missförstå mig rätt; jag förstår att du vill ha en tillsv-tjänst - det ger ju en helt annan trygghet (och förmodligen mer klirr i kassan), men ändå...
(nu har jag morrat klart).

2008-01-24 @ 18:30:28
URL: http://maraij.blogg.se
Postat av: Eva-Lena

Ja det är helt sjukt tycker jag ´med.
Ha en trevlig helg.
Kram

2008-01-25 @ 18:50:22
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Pia

Lycka till med dina studier!

2008-01-27 @ 22:01:42
URL: http://engdam.blogspot.com
Postat av: Therese

Vad roligt, grattis!!!
Men jag håller med dig, helt sjukt att man inte kan få fast jobb som förskollärare när man har en grundskollärarexamen i grunden.
Kram

Postat av: Emma

Hej Lotta!
Tyvärr är jag inte hemma till helgen....
Så får komma och scrappa en annan dag istället!
Denna helgen ska jag bara ta det lugnt i lyxstuga på Skagen och livsnjuta.....

Kram Emma

2008-01-29 @ 21:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback